Foursquare-estafette

Mensen lijken er tegenwoordig een sport van te maken om iedereen te laten zien hoeveel ze op een dag doen. Waar ze op één dag allemaal niet ingecheckt zijn met hun leuke Foursquare-appje en van welke locaties ze burgemeester zijn geworden.  Zelf heb ik vorig jaar ook nog wel eens bij wijze van experiment meegedaan met deze nieuwe hype. Na verloop van tijd werd ik het behoorlijk zat en zag ook niet echt het nut er meer van in. Ik ben iemand die vooral efficient wil werken en dus geen tijd wil verspillen.
Waarom zou ik überhaupt de hele dag in mijn Twitter timeline willen weten en willen zien waar iedereen zich elke seconde van de dag begeeft. Goed af en toe eens laten weten waar je naar toe gaat of waar je bent ok, maar dat hoeft dan ook niet per defenitie met alles te gebeuren en op elke seconde van de dag. De Wibra, de Intertoys, inchecken bij de H&M en de Etos, Albert Hein, het benzinestation; wat kan mij het schelen wiewathoewaar je bent. Vertel gewoon dat je ff gaat tanken of een jurk gaat kopen en klaar. Ik vind het echt niet stoer dat je je hele dag volpropt met zoveel mogelijke activiteiten. Rust in je leven is altijd nog beter dan op je veertigste al te zijn opgebrand.
Maar dat is nog niet alles, wat moet ik met informatie zoals ‘i just became mayor of ..’ en dan weer de mededeling dat je buremeester-onklaar bent gemaakt door iemand anders en wat te doen met al die ellendige badges die je moet verzamelen. En nu heeft, tot overmaat van ramp John de Mol ook nog een contract getekend om aan het hele format Foursquare ook nog weer een spelshow te gaan koppelen. Alsof ik daar dan helemaal op zit te wachten. Iedereen heeft het er maar druk mee;  ik zou zo graag eens zien dat iedereen persoonlijk eens wat meer betrokken zou zijn bij de medemens, ongeacht of je die nu kent of niet.

Be Sociable, Share!

Celesta

Since 1989 entrepreneur: exclusive importer of Italian espresso coffee Manuel Caffè, Pumpkinseed oil, Acme Cups, Manuka honey; publisher 50+ own websites, producer kids TV channel, photographer red carpet, illustrator/graphic designer, webhoster/designer, writer, mother/PR-manager of one of the world's best hyper realistic artists Rajacenna, Tarot reader, writer AllAboutLife for Celesta.nl since 2003

1 Response

  1. Hermannus says:

    Ik kan je irritatie best goed volgen. Het idee van deze LBS’s (loyalty based services) is dat trouw terugkomen wordt beloond met kortingen/gadgets. Dát maakt het voor het MKB interessant. Alleen stimuleren deze diensten juist heel erg dat sociale doorgeven naar je vrienden (hun belang ligt bij zoveel mogelijk gebruikers). Je ziet nu steeds meer een verschuiving naar systemen die ook écht bezig zijn met relatie tussen klant en zaak. Vergelijk bv maar eens een dienst als SCVNGR met Foursquare. Staat nog veel te gebeuren 😉

Leave a Reply